Problém při prvním spuštění klienta Microsoft Outlook
Při prvním spuštění klienta Microsoft Outlook může ojediněle nastat problém s poštovním profilem. V takovém případě prosím kontaktujte Helpdesk nebo linku 2777, kde Vám obratem bude zajištěna náprava.
Složka Nevyžádaná Pošta
V poštovním klientu Microsoft Outlook je systémová složka „Nevyžádaná pošta“. Tato složka obsahuje poštovní zprávy, které jsou vyhodnocené jako SPAM-Nevyžádaná pošta. Tato složka je systémová a nelze ji měnit.
Nevyžádaná pošta
Ve výjimečných případech se může stát, že do složky „Nevyžádaná pošta“ bude automaticky přesunuta emailová zpráva, která do této složky nepatří. V takovém případě je nutné ve složce „Nevyžádaná pošta“ kliknout na emailovou zprávu pravým tlačítkem a z kontextového menu vybrat volbu „Označit jako Není nevyžádaná“. Následně se zpráva přesune do složky „Doručená pošta“.
Řazení složek v klientu Microsoft Outlook
Řazení složek v klientu Microsoft Outlook je dle abecedy. Není možné pořadí měnit. V případě potřeby je možné Vámi požadovanou složku označit jako „Oblíbenou“ - to provedete pravým kliknutím na požadovanou složku a z kontextového menu vyberete možnost „Přidat k oblíbeným“ . Tím bude zařazena v seznamu oblíbených složek jako první pod složky „Doručená pošta“ a „Odeslaná pošta“.
Složky Organizátor vs. Cabinet
Klient GroupWise obsahoval složku „Organizátor“ ve které jste měli uložené Vaše poštovní zprávy. Po migraci na MS Exchange, je tato složka označená „Cabinet“. Tato složka obsahuje zprávy, které byly původně umístěné ve složce „Organizátor“.
Emailové podpisy
Jak již bylo zmíněno, emailové podpisy z klienta GroupWise se při migraci nepřenesou. Je nutné emailový podpis v klientu Microsoft Outlook vytvořit znovu.
Jazykové prostředí poštovních služeb
Z důvodu migrace poštovních služeb je plošně nastaven český jazyk v celém prostředí. V tuto chvíli není možné jazykové prostředí měnit. Po dokončení kompletní migrace poštovních služeb, bude jazykové prostředí možno měnit dle Vašich požadavků.
Zjištění chyb po migraci
V případě, že po migraci Vaší poštovní schránky zjistíte nesrovnalosti oproti původnímu stavu, je nutné specifikovat nesrovnalosti, pokud možno co nejvíce detailně. Například pokud Vám bude chybět emailová zpráva ve složce, je nutné uvést v jaké složce zpráva chybí a v ideálním případě i datum zprávy a následně kontaktovat Helpdesk nebo linku 2777.
Špatné řazení kontaktů po migraci schránky
Pokud po migraci Vaší schránky nevidíte své osobní kontakty, je nutné provést opravu, která je popsaná v dokumetnu "Návod na řazení kontaktů"
Nastavení univerzitní pošty na jiném emailovém klientu?
Vzhledem k tomu, že z bezpečnostních důvodů není podporován protokol POP a IMAP, není možné využívat alternativních poštovních klientů.
Funkčnost osobních webů WWWHOME z disků H
Z důvodu přechodu na nové technologie je tato funkcionalita „osobních webů“ ukončena. V současném stavu, je služba ještě stále funkční, ale již není možné data na tomto úložišti aktualizovat. S postupem migrace celého prostředí, dojde k úplnému vypnutí této služby. Částečná náhrada této služby je dostupná na adrese home.czu.cz, která je funkční již více než rok. Mimo služby home.czu.cz je možné, díky přechodu na technologie Microsoft, využívat Microsoft OneDrive, kde je možné pohodlně propagovat jak samostatné soubory, tak i celé adresáře.
Klávesové zkratky
I jako v ostatních aplikacích, je možné v aplikaci MS Outlook využívat klávesových zkratek. Klávesová zkratka CTR+K slouží pro rychlou kontrolu jména adresáta při psaní emailové adresy v nové emailové zprávě.
Jak otevřít sdílenou schránku?
Návod na připojení sdílené schránky naleznete zde.
V adresářích aplikace Outlook nevidím svoje adresáře a sebrané kontakty z aplikace Groupwise, jak postupovat ?
Vaše adresáře a složka Časté kontakty aplikace GroupWise byly migrovány do aplikace Outlook. Pro správné zobrazení v nabídce adresářů Outlook postupujte prosím podle návodu ZDE.
Bude mít přechod do prostředí MS vliv na ukládání výukových materiálů do Moodle ?
Ne, přechod do prostředí MS nebude mít na Moodle žádný vliv. Naopak, se systémem Moodle se počítá i nadále jako s jedním z hlavních způsobů sdílení výukových materiálů. Podle typu výukového materiálu budou k dispozici další způsoby sdílení.
Změní se přihlašování do univerzitního e-mailu pro studenty ?
Prozatím ne, studenti již používají e-maily v prostředí MS, resp. MS Office 365. V budoucnu může dojit k některým změnám, tyto změny však budou řešeny v rámci odděleného projektu.
Jaká bude kapacita e-mailové schránky ?
V průbehu migrace nebude docházet k navýšení či snížení kapacity poštovních schránek. Zůstane Vám zachována kapacita schránky, kterou máte nyní. Po dokončení migrace a smazání všech režijních a testovacích záloh počítáme s plošným navýšením u všech uživatelů. Aktuální hodnoty v danou chvíli ještě neznáme.
Zůstanou zachovány sdílené schránky jako v GroupWise ?
Sdílená schránka má ekvivalent v MS Exchange (resp. MS Outlook). Během migrace do MS Exchange budou sdílené schránky zachovány a bude nastaven přístup pro odpovědné osoby, které mají mít do sdílené schránky přístup. Sdílenou schránku uvidí ve svém MS Outlook klientu a tam s ní bude moci pracovat. Uživatel bude moct v rámci MS Outlook klienta plynule přecházet mezi jednotlivými schránkami. Více informací lze nalézt v nápovědě MS Outlook.
Zůstane mi zachovaná e-mailová adresa (např. @fakulta.czu.cz)?
Ano, zůstane zachována tak jak je nyní. Přechod na MS prostředí se nijak nedotkne formátu e-mailových adres.
Změní se mi přihlašování do univerzitního PC či přes VPN ?
Ne, k žádné změně nedojde. Do PC či k VPN se budete přihlašovat stejnými údaji jako nyní. V ideálním případě nepoznáte v procesu přihlašování žádný rozdíl.
Zůstane mi po migraci zachovaná pošta z archivu ?
Ano, zůstane. Pokud má dnes uživatel založený e-mailový archiv z aplikace GroupWise zajistíme jeho plnohodnotné převedení do archivu pod klienta MS Outlook. Před vlastní migrací budeme jednotlivé uživatele kontaktovat a budeme s nimi kontrolovat umístění jejich lokálního archivu. Převedený archiv bude přímo dostupný v aplikaci MS Outlook a bude umožňovat plnohodnotnou práci s archivovanou poštou, přílohami a pod.
Používání distribučních skupin v MS Outlooku
Používání distribučních skupin je v průběhu migrace poštovních služeb částečně omezené. Adresy distribučních skupiny nejsou dostupné z globálního adresáře a pro odesílání emailu na distribuční skupinu je nutné do pole adresáta vypsat celou adresu distribuční skupiny např. info_oikt@oikt.czu.cz. Pokud si nejste jisti emailovou adresou distribuční skupiny, můžete se obrátit na Helpdesk a ověřit existenci platných emailových adres distribučních skupin. Následně po dokončení migrace poštovních služeb, budou adresy distribučních skupin nově definované a přímo dostupné v globálním adresáři MS Outlook 2016. V případě, že budete v budoucnu potřebovat vytvořit novou VLASTNÍ distribuční skupinu, je nutné se obrátit na Helpdesk, kde bude Váš požadavek zprocesován. Vytváření nových distribučních skupin bude k dispozici po 1.10.2017.
Jak otevřít sdílenou schránku v mobilním zařízení
Pro otevření sdílené schránky, ke které máte oprávnění, je nutné v mobilním zařízení otevřít internetový prohlížeč a do adresy zadat adresu schránky např. https://email.czu.cz/owa/helpdesk@czu.cz nebo https://email.czu.cz/owa/agris@pef.czu.cz (https://email.czu.cz/owa/XXX@XXX.czu.cz kde XXX je e-mailová adresa sdílené schránky) a následně se přihlásit se svými zaměstnaneckými přihlašovacími údaji. Po přihlášení se Vám otevře požadovaná sdílená schránka.